Načítavanie údajov ...

Prioritou momentálne príprava Euro Cupu, vstupenky na ME 2022 zrejme až na budúci rok

Do začiatku majstrovstiev Európy hádzanárov na Slovensku a Maďarsku v januári 2022 zostáva síce ešte jeden a pol roka, ale prípravy tohto významného podujatia sú v plnom prúde. Navyše, blíži sa aj Euro Cup, ktorí je určený pre reprezentácie oboch organizátorských krajín a dva najlepšie tímy z predchádzajúcich ME v roku 2020. Organizátori sa ani v tomto letnom prázdninovom období nenudia. Igor Nemeček, predseda predstavenstva organizačného výboru slovenskej časti kontinentálneho šampionátu, si po jednom z rokovaní na Slovenskom zväze hádzanej našiel čas na rozhovor o najpálčivejších otázkach.

Čo vás momentálne najviac zamestnáva v súvislosti s organizáciou turnaja?
– V prvom rade chcem povedať, že okrem prípravy ME 2022 sa teraz najmä zaoberáme Euro Cupom, v ktorom okrem nás a Maďarov účinkujú finalisti tohtoročných ME Španieli a Chorváti. Začne sa totiž už v novembri, keď privítame v Bratislave Chorvátov, potom sa v marci predstavíme v Košiciach proti Maďarom a v máji hostíme v metropole SR úradujúcich európskych šampiónov zo Španielska. Prípravy súvisia s tým, že aj Euro Cup sa bude hrať v halách, ktoré budú dejiskami ME. Euro Cup je testovacím podujatím pre nás organizátorov, aby bolo potom v januári 2022 všetko tip-top. Sme smutní z aktuálnej situácie v Košiciach, ktorá je zlá. Steel aréna je zatvorená, sú za tým finančné dôsledky v súvislosti s výpadkom podujatí. Je to nepríjemné, ale veríme, že sa to obráti na dobré a budeme potom môcť riešiť aj tam potrebné záležitosti.

Čo je momentálne obsahom rozhovorov s predstaviteľmi Európskej hádzanárskej federácie?
– S EHF komunikujeme ohľadom ticketingovej stratégie, maskota, ktorého potrebujeme mať pripraveného k Euro Cupu.

Ako intenzívne prebieha komunikácia s EHF?
– Je to v podstate každý desať dní, či už s vedením – najčastejšie s generálnym sekretárom – alebo s jednotlivými oddeleniami EHF. V marci tohto roka sme sa chceli vybrať na prvé stretnutie do viedenského sídla EHF, ale práve vtedy zasiahol koronavírus a zmaril nám náš zámer. Dostali sme sa k nemu až v júni a boli sme vlastne prvá medzinárodná delegácia v sídle EHF. Bolo to veľmi osožné stretnutie. Teraz fungujeme najmä cez videohovory. Na september je plánovaná návšteva predstaviteľov EHF a Infrontu ako jej marketingového partnera v dejiskách šampionátu.

Okrem predaja vstupeniek by ste chceli mať príjmy z lokálneho sponzoringu. Už ste začali podnikať kroky aj v tomto smere?
– Áno, ľudia majúci túto sféru na starosti sa už obzerajú po potenciálnych partneroch. Verím, že v krátkom čase ich budeme môcť predstavovať, lebo len na ticketing sa spoliehať nedá. Samozrejme, musíme ich jednotlivo odkomunikovať a dať schváliť Infrontu, aby neprišlo ku ´kolízii´ produktov lokálnych s oficiálnymi partnermi.

Máte za sebou množstvo rokovaní a ďalšie ešte pred sebou. Môžete spomenúť, čo ste riešili?
– V uplynulých dňoch sme mali rokovanie na ministerstve dopravy majúce na starosti aj cestovný ruch, od ktorého chceme podobne ako pri hokejových MS podporu hádzanárskych ME vo forme propagácie na rôznych miestach krajiny. Naša prezentácia mala veľmi dobrú odozvu a v budúcom období nám na tieto účely poskytnú určitú finančnú čiastku, čo je pre nás dôležité. Mali sme rokovanie aj u viceprimátora Bratislavy Juraja Káčera ohľadom tzv. host city kontraktu. Ide o pomoc zo strany mesta, nie finančnú, ale napríklad pri prenájme mestských reklamných plôch, doprave zadarmo pre návštevníkov šampionátu so vstupenkami v deň zápasu, výzdobe mesta. Tieto záležitosti sa nedávno pri hokejových MS ukázali veľmi prospešné. Pán Káčer to dobre pozná a odozva bola tiež pozitívna. V krátkom čase dotiahneme podpis dohody. Čaká nás stretnutie na ministerstve životného prostredia, lebo chceme zorganizovať zelené majstrovstvá. Už na hokejovom svetovom šampionáte sa nám tento zámer osvedčil, vyseparovalo sa veľké množtvo odpadu. Chceme, aby aj hádzanárske ME bolo ďalšie ´zelené´ medzinárodné podujatie.

Sú už vyriešené všetky záležitosti ohľadom hál (zmluvy o prenájme,…)?
– V podstate máme návrhy zmlúv z oboch štadiónov pre Euro Cup i ME. Teraz ide už len o to, aby ich schválili správna rada v Košiciach a mestské zastupiteľstvo v Bratislave. S kompetentnými sme si však jednotlivé body už prešli a haly sú rezervované.

V oboch halách sa hrá počas jesene, zimy a na jar predovšetkým hokej. Nevznikli v tejto súvislosti nejaké problémy?
– Stretnutia Euro Cupu sú vrátane prípravy záležitosťou štyroch dní a nezasahujú do hokejového diania. Pri ME to bude náročnejšie, lebo zimné štadióny budú vyblokované na tri až štyri týždne. Navyše, pri zápasoch Euro Cupu nebude treba rozpúšťať ľad, palubovka sa položí naň a jeden duel sa dá odohrať aj takto. Počas ME pôjde ľad dole, potom ho treba späť namraziť a kým sa všetko pripraví, tak ten proces trvá trochu dlhšie.
Tréningové haly však zostanú aj počas hádzanárskych akcií k dispozícii hokeju.

Ako to vyzerá s ubytovacími kapacitami?
– Nakontrahované máme obe podujatia. V Bratislave nám postačia dva hotely. To isté platí aj pre Košice s tým, že iba slovenská reprezentácia bude bývať mimo mesta v lese v Hoteli Bankov. Ostatné výpravy budú ubytované priamo v meste.

Úvodná fáza predaja vstupeniek na šampionát sa má začať v októbri. Platí tento termín?
– Neverím, že sa vtedy začne. Bol taký zámer, aj od EHF, ale je náročné takpovediac naslepo predávať lístky len na zápasy Slovákov, ktorí sa v základnej fáze predstavia v Košiciach. Toto je jedna z vecí, ktorú musíme s EHF v najbližšom čase vyriešiť. Až po rokovaniach s EHF budeme vedieť viac. Preferujeme máj budúceho roka po skončení kvalifikačných bojov, keď budeme vedieť, kto postúpil, aby ľudia nekupovali takpovediac mačku vo vreci.

Aké budú ceny vstupeniek?
– Na tejto stratégii ešte pracujeme. Je to veľmi dôležité, pretože príjem zo vstupného je náš najhlavnejší z ME. Žiadne iné financie nedostaneme. Tie peniaze napríklad na propagáciu sú účelovo viazané… Ak sa nám podarí získať niečo od lokálnych partnerov, bude to viac-menej čerešnička. Stratégiu cien chceme nastaviť tak dobre, aby sa nám na tie najpríťažlivejšie duely podarilo vypredať haly na 90 percent.

Aký bude dizajn medailí pre tri najlepšie kolektívy?
– Medaily pripravujeme, ale prezentovať ich podobu budeme až po skončení kvalifikácie, teda v lete budúceho roka, aby už kvalifikované tímy vedeli, o čo budú hrať.

Bude mať šampionát maskota? Kedy ho predstavíte?
– Riešime túto otázku. Maskota predstavíme, keď bude definitívne pripravený a zároveň schválený EHF a Infrontom. Predpokladám, že to bude niekedy v septembri, teda ešte pred Euro Cupom, aby na ňom už mohol normálne fungovať.

Kedy sa začne nábor dobrovoľníkov?
– Na jar budúceho roka. Spustiť nábor máme v pláne v marci – apríli 2021. Pochopiteľne, chceme osloviť hádzanárske kluby s mládežníckymi družstvami. Plánujeme využiť aj databázu tých, ktorých sme využívali počas hokejových MS. Počítame so 600 – 700 dobrovoľníkmi pre obe mestá. Sú to dosť odvážne čísla. Uvidíme, ako sa nám ich podarí naplniť, ale veríme, že ich budeme k dispozícii dostatok.

Autor: slovakhandball.sk

Najnovšie news

Naši partneri

Generálny partner SZH a titulárny partner ligy a reprezentácie
Partner SZH
Technologický partner SZH
Oficiálny partner mobility SZH
Oficiálny partner NHE a MOL Ligy
Oficiálny partner oblečenia SZH Oficiálny partner oblečenia SZH
Mediálny partner SZH
Clothing partner of the Men´s National Team for the EHF EURO 2022